Doelgroep

Supervisie geef ik aan (jonge) professionals die werkzaam zijn of gaan werken in de zorg, het onderwijs of welzijn.

Coaching geef ik aan iedereen.

Tijdens de opleiding Begeleidingskunde kwam ik erachter dat ik een lichte voorkeur heb voor studenten en jonge professionals. Door mijn werk op de Hanze heb ik dagelijks gesprekken met studenten over de voortgang van de studie en/of persoonlijke omstandigheden of omstandigheden waarop ze geen invloed hebben. Binnen supervisie en coaching heb ik gewerkt met jonge professionals. Ik spreek van een lichte voorkeur omdat ik bekend ben met deze doelgroep. Graag wil ik mij verbreden, want iedereen is welkom, ook als je even wilt sparren.

Wat maakt mij dan jouw supervisor of coach? Ik blijf deze vraag lastig vinden en daarom heb ik mijn studenten gevraagd hoe zij mij zien als hun studentcoach. De woorden vriendelijk, veilig gevoel, luisteren, aanvullen, waardering, benadrukken wat goed gaat, open houding, warm, herkenning, rust, gezelligheid, luchtige sfeer, uitnodigend, onderzoekend, samen, eerlijkheid, vertrouwd, geen vooroordeel, betrokken en mensen-mens komen voorbij. Vaak word ik moeder genoemd: onvoorwaardelijk, steun en toewijding, geruststellend, niet belerend maar lerend.

Ik sta als professional naast je, ik hoor je en denk met je mee. Ik laat jou bewust worden van je handelen en laat jouw leren. Ik ben trouw aan mijn innerlijk en aan mijn morele ethische principes en handel op een oprechte manier. Ik laat zien zoals ik ben.

Vanuit een positieve benadering kijk ik wat je nodig hebt en werken we samen naar iets toe waarin jij centraal staat. Ik bied een helpende hand om je eigen leerproces te ontdekken. Ik geef je de geruststelling trots en tevreden op jezelf te mogen zijn. Transparantie en gelijkwaardig zijn voor mij als vanzelfsprekend.

Het aangaan van een traject is wellicht lastig, maar zoals mijn eigen spreekwoord luidt: "Van het onbewust niet klaar zijn, onbewust bereid zijn". Vaak ben je in staat meer te kunnen dan je denkt.